Aby rzeczywiście była łatwa, to trzeba najpierw uznać, że jest trudna

Aby rzeczywiście była łatwa, to trzeba najpierw uznać, że jest trudna

Sprzedaż. To o niej jest mowa w tytule dzisiejszego wpisu. Czym ona jest według definicji opublikowanej w Wikipedii? Zbiorem czynności organizacyjnych, technicznych, prawnych i finansowych, związanych z odpłatnym dostarczaniem dóbr lub usług. Czym jest dla mnie? Jednym z kluczowych elementów marketingu. Procesem identyfikacji, dotarcia i budowania relacji z decydentem; doradztwem i asystą w procesie decyzyjnym – kończącym się zyskownym dostarczeniem produktu. Sprzedawcy i marketerzy albo stanowią zgrany zespół, albo odpadają w przedbiegach. Tutaj nie ma miejsca dla indywidualistów, chociaż ci pierwsi mają do tego większe tendencje. Może dlatego, że w większości sytuacji to sprzedawca staje oko w oko z Klientem. Wtedy okazuje się, czy zaliczył dobrą asystę i wyposażony w “amunicję” potrafi w imieniu całej organizacji trafić w potrzeby kontrahenta, czy usłyszy tylko o niedoskonałościach przygotowanej oferty. Dlatego tak istotne jest granie w zespole z menedżerem produktu, który z kolei koordynuje działania pozostałych komórek organizacji: produkcji, logistyki, finansów itd. Wtedy sprzedaż jest łatwa. Jednak najpierw trzeba uznać, że jest trudna. Zobaczcie jak opisuje to Emilian Wojda w swojej książce “Łatwa sprzedaż”. Gorąco Wam polecam! Znajdziecie ją tutaj >>>

Autor całe życie zawodowe związany jest ze sprzedażą. W wielkich koncernach takich, jak Coca-Cola, Pepsi, czy Saint-Gobain i w mniejszych firmach. Przez ponad 20 lat zarządzał zespołami handlowymi jako kierownik sprzedaży, dyrektor handlowy, dyrektor sprzedaży i marketingu. Długoletnia praktyka połączona z kilkuletnią pracą w roli trenera dała mieszankę pozwalającą mu wychować wielu znakomitych menedżerów sprzedaży i wybitnych handlowców.

Książka jest zbiorem obserwacji środowiska sprzedaży poczynionych od pierwszych lat tworzenia się kapitalizmu w Polsce do dzisiaj. Chociaż nie jest podręcznikiem, zawiera wiele wskazówek. Dla mnie bezcennych. Zachęcam do lektury – Emilian Wojda “Łatwa Sprzedaż”.

Piotr
Wilk Niebieski

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Translate »